maanantai 14. heinäkuuta 2014

Tulokset

No tänään ne kirjeet sitten on ainakin suurimmalle osalle kokeen tehneistä tulleet. Meillä posti tulee sen verran myöhään iltapäivällä että ehdin jo aamupäivästä käydä suomi24.fissä kattomassa oisko siellä pisterajoista uutisia. Aikalailla menetin toivoni kun näin että joku oli laittanu rajan olevan 52 pistettä. Onneksi yhdelle kaverille tuli tulokset aiemmin kun meille ja se pääs heittämällä sisään! Ja se oikea raja siis oli 49 pistettä ja 48 jos 14 tai enemmän lähtöpisteitä.

Aika tuskaa oli ne pari tuntia ennen meidän postin tuloa. Sitten ennen kahta ajattelin käydä kurkkaamassa josko olisi jo posti tullut. Meille yleensä tulee posti vasta kahden jälkeen. Kyllä siinä kyyneleet melko äkkiä alkoi vierimään kun ongin sen paksun kirjekuoren sieltä laatikosta. Heti kun mä sen näin/sain käsiini, oli jo homma selvä. Ei niillä noin paljon asiaa olisi jos en olisi päässyt. Ihan tajutonta. Mä alotan Helsingin oikeustieteellisessä syksyllä. Mä pääsin. Mä vihdoin pääsin sinne kouluun mihin halusin.

Aika monet kyyneleet on ehtiny jo vierähtää ja pari kertaa oon jo tarkistanu että olihan se kirje varmasti mulle ja sainhan varmasti tarpeeks pisteitä. En vaan voi uskoo. Tää on vihdoin ohi! Ei tätä tunnetta voi sanoin kuvailla. Mä oon niin onnellinen, helpottunut, iloinen, jännittynyt, mä en vaan voi kun hymyillä!

Onnea kaikille sisäänpäässeille, syksyllä nähdään! Ja teille joita ei tänä vuonna onnistanut, mä todellakin tiedän miltä se tuntuu. Mä tiedän miten hirveetä on taas rueta suunnittelemaan syksyä ja ens vuotta kun ei tiedä mitä tekis ja mihin ehkä hakis... Mutta älkää antako sen lannistaa, ens vuonna eikun yrittämään uudelleen! Kyllä te siihen pystytte! :)




28 kommenttia:

  1. Mielettömän paljon onnea!! :) oon seuraillut sun blogia koko kevään. Vaikka haettiinkin eri tiedekuntiin, oli sun kirjoituksiin hakemisesta helppo samaistua! :)

    Sain itse kuulla pari viikkoa sitten, että pääsin toisella yrityksellä helsingin lääkikseen sisään ja kyllä siinä kyyneleet virtasi muutaman päivän ajan! :D kaikki se pääsykoestressi on nyt oikeasti ohi! Uskomatonta!

    Jään mielenkiinnolla lukemaan opiskelustasi oikiksessa, jos meinaat jatkaa kirjottelua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ja aivan hurjasti onnea sulle kanssa!! :) Lääkikseen, vautsi!! Kyllä tässä vieläkin on kyyneleet herkässä vaikka vähäks aikaa saikin ajatukset tuloksista pois kun käytiin leffassa! En vaan tajuu tätä!! :D
      Ja ainakin tarkoitus olisi jatkaa kirjoittelua vielä syksylläkin, saa nähdä miten käy! :)

      Poista
  2. Onnea! Itse jäin tänä vuonna rannalle ja 5 pisteen päähän sisäänpääsystä - mikä on aika paljon tai vähän, riippuu kysyjästä. Itse olin kuitenkin varsin tyytyväinen, että pääsin ekalla yrittämällä noinkin lähelle, vaikka olin koko toukokuun töissä. :) Ensi kerralla parempi onni siis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ekalla yrittämällähän toi on hyvä! Kertoo siitä että monta asiaa tuli tehtyä oikein tänä keväänä ja siitä on hyvä lähteä yrittämään uudelleen! Ensi vuonna vaan hurja tsemppi päälle ja käytä nyt tätä kokemusta hyödyksi ja oon varma että paikka tiedekunnassa aukeaa!! :) Ja vielä töiden ohella! Täytyy sanoa että itse en varmasti olisi pystynyt samaan!

      Poista
    2. Ensi vuotta silmällä pitäen varaan toukokuun lomakuukaudeksi (en pitänyt tänä vuonna kesälomista kuin 9 päivää) - tänä vuonna piti tyytyä huhtikuuhun, kun toukokuulla oli niin paljon muitakin halukkaita. Huhtikuussa vielä lukeminen onnistuu hyvin töistä huolimatta!

      Poista
    3. Toi on kyllä hyvä idea! Mulla ainakin huhtikuussa ne lukemiset jäi vähän vähemmälle muutenkin, sitten oli kiva toukokuussa lähtee kirimään kun ei ollu yhtään töitä eikä mitään (en mä kyllä huhtikuussakaan töitä tehnyt). Lopussa paniikki ja motivaatio nousee niin on sitten kivempi kun on sitä aikaa laittaa siihen lukemiseenkin :) Kuulostaa hyvälle siis sun suunnitelmat!

      Poista
  3. Loistavaa, suuret onnittelut! Itse hain ensimmäistä kertaa ja kolme pistettä jäi uupumaan, mut olen silti ihan tyytyväinen omaan suoritukseeni kun hieman vanhemmalla iällä ja hetken mielijohteesta päätin oikikseen hakea. Pienestä näyttää olevan hommat kiinni :) Ehkä ensi vuonna sit uudestaan, jos jaksaa taas muun elämän työntää kevään ajaksi syrjään ja panostaa 10 vkoa.... Mut vilpittömät onnittelut sulle ja toivottavasti jaksat pitää blogiasi myös opiskelujesi edistyessä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :)
      Vautsi! Kyllä jos ekaa kertaa haet niin on tosi hyvä suoritus! Siitä on hyvä ponnistaa jos ensi vuonna haet vielä. Tottakai lukeminen vie ihan kiitettävän osan vuotta ja on punnittava kannattaako se, takeita sisäänpääsystä kun ei ikinä ole. Siinä mielessä ymmärrän pohdiskelusi. Jos kuitenkin päädyt hakemaan ensi vuonna vielä, toivotan sulle hurjasti onnea ja jaksamista!! :)

      Poista
  4. Paljon onnea - on ollut hienoa seurata matkaasi! :)

    VastaaPoista
  5. Oikein paljon onnea!!! Oon lukenu ja samaistunut, vaikka itse hain lääkikseen. Pääsin ja itkin myös, helpotuksesta ja onnesta, siistiä et muutkin. :D Kyl se hakeminen on, tai oli, ihan äärettömän rankkaa aina välillä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja onnea sulle kanssa ihan hurjasti!! :) Kyllä noin rankan kevään jälkeen herkistyy pienemmästäkin! Mä sanoin jo aiemmin että ihan sama miten käy, kyyneleitä on luvassa :D

      Poista
  6. Hei jeejee!! Oon mielettömän onnellinen, et sun työ palkittiin. Sama täällä, nähdään syksyllä!:) -johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana, kiva kuulla että sielläkin on saatu iloisia uutisia! :) Kyllä on niin mahtava olo kun viimein onnistui!! Syksyllä nähdään! :)

      Poista
  7. Onnea !! Mäkin pääsin nyt vihdoin ja viimein kolmannella, ei tätä meinaa vieläkään sisäistää :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja onnes sulle kanssa hirveesti!! Kolmas kerta toden sanoo! ;) En kyl vieläkään usko että pääsin, naurattaa vaan että mun nimi on siellä listassa, että mä muka pääsin! :D

      Poista
  8. Onnea! On ollut kiva seurata tätä blogia. Itse pääsin Joensuuhun ja vaikka olen tiennyt tämän jo kaksi viikkoa, en meinaa vieläkään uskoa todeksi, mieletön tunne vaan jatkuu. On se niin ihmeellistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Onnea sulle kanssa paljon! Varmaan mullakin menee aikaa ennen kun sen oikeesti tajuaa, tai ehkä vasta sitten ymmärtää kun oikeasti pääsee aloittamaan ne opinnot! Fiilis on vaan niin sanoinkuvailematon!! :)

      Poista
  9. Onneaonneaonnea! Hyvä että pääsit, uskoin kyllä siihen. :) Ja edelliselle Joensuuhun päässeelle onnittelut myös, nähdään! :)
    Terv. Joensuuhun viime vuonna päässyt

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon!! :) Itsellä usko kyllä vaihteli melkeen päivittäin laidasta laitaan :D Mutta vihdoin kaikki se on ohi! :)

      Poista
  10. Onnittelut! Olet varmasti paikkasi ansainnut. Luin blogiasi koko kevään, hain itse nyt ekaa kertaa ja sisäänpääsy jäi yhden pisteen (!) päähän - harmittaa aivan hirveästi, mutta ehkä se tästä....

    Hyvää kesää ja tsemppiä uuteen alkuun syksyllä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ymmärrän harmituksen, pahinta on varmasti jäädä juuri rajalle. Sinuna ainakin tilaisin kopiot vastauksista ja kävisin ne mallivastausten kanssa läpi. Jos selvä kohta oikaisuvaatimukselle löytyy, kannattaa se tottakai tehdä! Tai näin itse toimisin.
      Mutta todella hyvin ensimmäiseksi kerraksi! Täytyy sanoa omalta kohdaltani että minulla ei kyllä ollut mitään mahdollisuuksia päästä ensimmäisellä hakukerralla, en osannut suhtautua prosessiin ollenkaan oikein.
      Hurjasti onnea ja tsemppiä ensi vuoteen jos aiot silloin vielä hakea!! Ja toivottavasti löydät jotain kivaa tekemistä syksylle :)

      Poista