sunnuntai 4. toukokuuta 2014

Vappuvappuvappu

Mun piti oikeesti tulla kirjottelemaan jo 1.5. kun pidin vapaapäivää, mutta sitten jotenkin oli niin kiire päivä ja kiire seuraava päivä ja sitä seuraava että se nyt vaan venähti. Mutta hengissä ollaan vielä!

Tosiaan vappu illan (vai mikä se on, huhtikuun viimenen päivä, olikohan 30? 31? :D ) pidin vapaata ja käytiin vähän kattelemassa kaupungilla fiilistä. Kivaa oli, ja täytyy sanoo että motivaatio kyllä nousi kun niitä viininpunasia haalareita näki vilistelemässä ympäriinsä! Ens vuonna sitten minkäkin toivottavasti! :)
Ennen en oo kaivopuistossa vappuna ollu ja täytyy sanoo että olihan siellä menoo. Ei ees jääty sinne kovin myöhään ja silti porukkaa riitti ja lisää valu koko ajan. Hauskin oli kun oltiin kävelemässä takas keskustaa kohti joku ulkomaalainen kysy meiltä että missä se on ja että onko siellä sitä porukkaa enää! Kyllä meinaan populaa riitti vaikka muille jakaa. Positiivisena yllärinä oli monet kymmenet vessat ja roskikset ja ihanat miesten pisuaarit, siellä ne kävi porukallakin ja jotkut jopa jutteli toisilleen toimituksen aikana :) Hienoin keksintö ikinä!



Vapaapäivä menikin yhdessä hujauksessa ohi! Ensin nukuin kevyet 10 tuntia. Sitten päätettiin lähtee pelaamaan frisbeegolfia vaikka se olikin luvannu sadetta. Pistettiin lämmintä päälle ja otettiin sateenvarjot mukaan. Tosi kiva oli olla pihalla ja ajatukset melkeen kokonaan pois kirjoista pari tuntia. Kesällä pitää mennä useemminkin! Kyllähän se rupes sitten satamaan, mutta onneks lähdettiin just oikeella hetkellä ja kunnon sade oltiinkin sitten bussipysäkin katoksen alla turvassa.

Oon melkeen pro.


Kotona ehittiin lämmitellä peiton alla vaan vähän aikaa kun jo lähdettiinkin hakemaan mun ihanaa ystävää Helsingistä. Ehkä me käytiin Burger Kingissä samalla syömässä kaupan lisäksi. Siinä se loppuilta menikin sitten pelatessa korttia (mä en tietenkään ainakaan hävinny!!) ja vaihtaessa kuulumisia. Paras lopetus kivalle vapaapäivälle.

Saatiin Maxin kaa rakeita niskaan kaks kertaa. Toisella kerralla ei sitten ollu sateenvarjoa.


Noh, seuraavan päivän lukemisten vois odottaa menevän hyvin tollasen vapaan jälkeen. Mutta kun ei. Ei huvittanu lukee ei sitten millään, vaikka olikin haalarit ja kirjeet mielessä. Mut pelasti sentään valmennuskurssi, pakko oppimista kun muu ei toimi. Kyllähän tää ärsyttää ja pahasti, muutenkin viikko meni vähän lyhyemmillä päivillä kun maanantaina ei kans huvittanu ja sitten pidin puol päivää ja kokopäivän vapaata. Ja sitten kun vois lukee nii ei vaan "jaksa". Plääh.

Tulee ihan lapsuusajat mieleen

Onneks eilinen meni aika hyvin ja tänään oon valmis taistelemaan kirjojen kanssa uudelleen. Nyt mulla on väritysprojektin viimenen osa menossa joten on kunnon tavotteet eri päiville. Se kyllä auttaa vähän lukemisessa, kun on pakko päästä sinne tavotteeseen asti. Tänään on kyl viimenen osa, eli mitä ihmettä mä keksin huomiselle?!

Että sellasta täällä. Mites muilla on menny? Kävittekö hakemassa inspiraatiota vappuna haalareiden keskeltä? :)

6 kommenttia:

  1. Voi joo ne ihanat viininpunaiset haalarit, mieti miten ylpeenä saa enskeväänä olla ne päällä! ;)
    Mulle meinas ihan viimekuun lopussa (aikalailla vapun aikoihin) uskonpuute tulla. Ainut mikä siihen tepsi nii oli lukusuunnitelman höllääminen ja muutenkin tekeminen valmiiksi. Ku kaikki on paperilla nii näkee että hyvinhän tässä vielä ehtii!

    Mulle on tullu muutenkin ihan selittämätön rakkaus tota hallinto-oikeutta kohtaan. Aina niin helppo ja vaatimaton raukka. Toisin kuin immateriaalioikeus sääntöineen ja poikkeuksineen tai oikeusteoria teoreetikoineen. huh. Eiköhän tää tästä.

    Ps. Blondin kosto ja drop dead diva toimii muuten mulla pahimpaan motivaation puutteeseen, kannattaa kokeilla! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla tulee ajoittain just sellasia kamalia paniikkikohtauksia että ei oo aikaa enää ollenkaan! Mutta ollaan vasta puolessa välissä!! Mä kans rustailin lukusuunnitelmaa, tai tavotteita, mua auttaa se myös jaksamisen tukena :)
      Mulla on edelleen ongelmia hallinnon kanssa :D Kun ei vaan vois vähempää kiinnostaa ne miljoonat määrittelyt ja liirumlaarum selitykset. Immateriaalia on niin kiva lukee kun se on uutta ja mielenkiintosta ja siinä on selvät säännöt mitkä pitää osata! Pitää yrittää ottaa sun näkökulma sen lähestymiseen! :)

      Blondin koston oon nähny, pitänee pistää drop dead diva pyörimään seuraavan kerran kun pidempi tauko ja motivaatio kadoksissa! Kiitos vinkistä!

      Poista
  2. Immateriaali on kiinnostavaa mut valtavasti muistettavaa, poikkeuksia ja poikkeuksen poikkeuksia... Hallinto on asiana ehkä vähän tylsempää mutta jotenkin selkeempää... Mullakin tuli just äsken paniikki mut nyt oon vähän paremmilla fiiliksillä... Paljon pitää kyllä vielä lukea! Mites sulla Jenni lukeminen edistyy?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, immateriaali on kyllä alusta loppuun melkeen yhtä lakia.. Mulla on vähän silleen että kun jaksan lukee jonkin aikaa hallintoo tai teoriaa, sit "palkinnoks" voin vaihtaa immateriaaliin :D Se on vaan niin paljon kivempaa ku noi muut..
      Mulla on tällä hetkellä fiilikset ihan hyvät. Toki epätoivon hetkiä tulee välillä ja ehkä sitä useemmin mitä lähemmäs koetta mennään! Ja kyllä niitä lusmu-päiviäkin välillä tulee, mutta eikö muka kaikilla? (ainakin haluun ajatella niin)
      Mutta tosiaan, paljon paljon on työtä vielä edessä! :)
      Tsemppiä lukemiseen!

      Poista
  3. Näitä on kiva lukea, kirjoittelisitpa enemmän vaikka edes lyhyesti päivän lukusaldoja ja miten mennyt. Itse hain viime vuonna ja muistan kuin eilisen miltä tuskalta lukeminen joskus (lue usein) tuntui.. Tsemii siis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo, oon ollu kohtuuttoman laiska blogin suhteen viime aikoina. Pitää vähän ryhdistäytyä! Kuitenkin mitä lähemmäs koe tulee, sitä vähemmän tuntuu olevan aikaa millekään muulle kuin kirjoille.. :D
      Ootko nyt siis tiedekunnassa jos nyt et hae? Ja todellakin on tuskaa, melkeenpä joka päivä jossain vaiheessa :D

      Poista