tiistai 18. maaliskuuta 2014

Tätä tänä vuonna luetaan

Eli nyt on valintakoekirjojen nimet julkaistu ja tältä ne näyttävät:

Koivisto Ida: Johdatus hyvään hallintoon

Lindroos-Hovinheimo Susanna: Oikeuden rajoilla

Pihlajarinne Taina: Johdatus immateriaalioikeuteen


Hallinto siis osu mun arvauksista oikeeseen! Mutta ihan kivoille vaikuttaa aiheet, hallinto ja immateriaalioikeus ainakin. Saa nähdä mitä tuo oikeuden rajoilla pitääkään sisällään. Veikkailtu on, että se olisi oikeusteorian kirja, mikä sopisikin minulle enemmän kuin hyvin, oikeusteoriaa kun oli toissa vuonna luettavana ja nyt on se oikeusteorian kurssi meneillään.

Miten tässä nyt jaksaa odottaa vielä 2 kokonaista viikkoa että pääsee lukemaan?!

Mitäs fiiliksiä muilla on aiheista, kivoja vai ei?

4 kommenttia:

  1. "Oikeuden rajoilla käsittelee oikeusteorian peruskysymyksiä. Teoksessa pohditaan oikeudenmukaisuuden ongelmaa tarkastelemalla toisaalta oikeuden suhdetta moraaliin ja toisaalta oikeuden suhdetta politiikkaan sekä vallankäyttöön yleisemmin." =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En huomannutkaan tuota! Jee, oikeusteoriaa! En olis ikinä uskonut että oon näinkin ilonen kun oikeusteoria teki paluun valintakoekirjoihin!

      Poista
  2. Mä kyllä vähän järkytyin ku kuulin noi aiheet :-D Olin oottanu rikosoikeutta, valtiosääntöoikeutta, ympäristöoikeutta yms, mut en todellakaan kuvitellu et joutuisin lukemaan oikeusteoriaa vielä uudestaan.................. Pitää vaan toivoo et toi uus kirja on vähän selkeempi ku se vuoden 2012, se ei sillon nimittäin ihan auennu mulle =DD Hallinto-oikeus taas on mun mielestä aika kuivaa, mut immateriaalioikeudesta mulla ei oo MITÄÄN ennakkokäsityksiä :-O

    Vaikka ei ollu ihan se mieluisin yllätys mulle nii ei voi mitään, samat ne on kaikille ja osattava ne on joka tapauksessa... :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis joo, mä en todellakaan toivonu mitään oikeusteoriaa palaavaksi! En tiedä tuliko tosta nyt vähän väärä kuva mun tunteista oikeusteoriaa kohtaan :D Esim just rikosoikeus tai valtiosääntöoikeus olis ollu montamonta kertaa kivempia. Helpotus tuli siis siitä, että oikeusFILOSOFIAN sijaan päästään lukemaan vanhaa tuttua teoriaa. Millään muulla lailla en teoriasta ole helpottunut :D
      Ei oo mullakaan hirveesti käsitystä immateriaalioikeudesta, ajattelin että vois vähän tutustua siihen ennen kirjojen tuloo niin olis edes jotain käsitystä siitä. Jotain tekijänoikeutta ja patentti juttuja ja sellasiahan se varmaan käsittelee.

      Poista